Anasayfa / Kobi & Ekonomi Dünyası / ”Tüketiciyi yanıltıcı reklamlara ceza yağmuru.”

”Tüketiciyi yanıltıcı reklamlara ceza yağmuru.”

Reklam Kurulu, mevzuata aykırılık tespit ettiği 700’ün üzerindeki reklama toplam 9,4 milyon liralık ceza kesti.

1001

Tüketicileri ve rekabetçi piyasa yapısını korumayı, reklam sektörünü etkin şekilde denetlemeyi ve usulsüz reklamlardan arındırmayı hedefleyen Reklam Kurulu, aldatıcı reklamları yakın takibe aldı.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Kurul’a geçen yıl reklamlara ilişkin toplam 2 bin 262 şikayet başvurusu yapılırken, bunlar arasında ilk sırayı 603 başvuru ile gıda sektörü aldı. Öte yandan başvuruların 410’u sağlık, 275’i kozmetik ve temizlik, 168’i turizm ve 451’i de diğer sektörlere ilişkin yapıldı.

10002

774 dosya mevzuata aykırı

Kurul tarafından geçen yıl bin 748 dosya karara bağlanırken, bunlardan 774’ünün mevzuata aykırı olduğu tespit edildi.

Söz konusu dosyalardan 661’ine durdurma, 113’üne ise hem idari para, hem de durdurma cezasının birlikte uygulanmasına karar verildi.

Toplam ceza 9,4 milyon liraya ulaştı

Kurul, mevzuata aykırı bulduğu ve tüketiciyi aldatmaya yönelik reklamlara geçen yıl toplam 9 milyon 397 bin 289 lira idari para cezası kesti.

En çok ceza kesilen reklamlar ise 3,79 milyon lira ile gıda sektöründe yer aldı. Bu sektöre verilen idari para cezasının bu denli yüksek olmasındaki sebebin, başvuru sayısının fazla olmasının yanı sıra hastalıkları tedavi ettiğini belirten “gıda takviyeleri”ne ilişkin reklamlar olduğu ifade edildi.

Kaynak:AA

Hakkımızda admin

Benzeri haber

”Sağlık turizminde milyar dolarlık döviz girdisi.”

2017 yılında 1 milyonu aşkın kişi Türkiye’ye sağlık turizmi için geldi ve yaklaşık 10 milyar …

Bir cevap yazın